maandag 12 januari 2015

Wat gaan ze nu eigenlijk doen.....................

Zo vandaag weer in het UMC Utrecht geweest ,ditmaal voor een 3D onderzoek en voorlopig het laatste onderzoek voor de operatie.
Het ritje ernaar toe verliep gelukkig voorspoedig en 20 minuutje later dan gepland mocht ik met de tandtechnicus mee. Hier werd uitgelegd wat de bedoeling was en toen kon het circus beginnen.

Eerst happen in drap? met een mondbeugel die zowel boven en onder tegelijkertijd werkte ,dat is handig!,daarna happen in zachte warme wax dat is niet zo erg. De chirurg kwam nog even langs om nog even de laatste dingetjes door te spreken en toen mocht ik langs de scan dat was minder leuk.Gescand worden met die beugels met drap in je mond doodstil moeten zitten met je kiezen hard op elkaar is voor mij geen pretje maar ja het moet gebeuren.Toen ik dacht dat we echt klaar waren vertelde de technicus mij voorzichtig dat we ook  nog even gips gingen happen,oohhhhh nee he het meest vervelend van allemaal met een beugel in je mond, en als de verpleegster dan ook nog zegt dat ze er niet zo goed in is met een beugel aaahhhhhhhhh, gelukkig haalde zij een collega erbij.
Hierna weer even naar de medisch fotograaf ,chirurgisch petje op je hoofd en dan maar 3D foto's laten maken,heel charmant en een leuk aandenken voor in mijn plakboek na de behandeling ;).
Hierna kon ik eindelijk weer naar huis met behoorlijk wat pijn in kaken,hoofd en oren van de behandeling waarschijnlijk weer een kater van 4 dagen maar ooit kom ik hier van af.........!

Wat gaan ze nu eigenlijk doen?
- Mijn onderkaak breken ze en wordt met plaatjes naar voren gezet.
- Mijn bovenkaak verbreden ze en word recht gezet.
- Twee onderste verstandskiezen  die nog niet door zijn halen ze er direct uit.
- 4 implantaten worden er gelijk in geplaatst en 5 kronen.

Een heel traject maar gelukkig alles in één keer want hoe dichter bij het komt hoe banger ik word.
Nu nog een afspraak bij de Orthodontist in Gorichem en wachten op een datum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten