vrijdag 10 april 2015

De operatie

En toe was het zover afgelopen woensdag 1 april moest ik mij melden in het UMC Utrecht.
Na aanmelding moesten we even wachten want mijn kamer werd schoongemaakt en kreeg ik het opnamegesprek met de verpleegkundige nog even wat onderzoekjes en vragen en toen kon ik naar mijn kamer ,een twee persoonskamer waar ik alleen de eerste nacht met een meneer lag en daarna de kamer voor mezelf had ,hoe luxe :)
De co assistente kwam voor wat onderzoekjes daarna de zaalarts ook voor wat onderzoeken en daarna kwam Dr Rozenberg in eigen persoon nog even aan mijn bed om mij gerust te stellen.
Hierna heb ik met manlief nog even heerlijk in het restaurant kunnen eten,varkenshaas met friet en champignonssaus mmmhhhhh.
Manlief is om 20:00 vertrokken en kon ik de nacht in...............enigszins zenuwachtig maar ook berustend heel vreemd.

Donderdag 2 april:
Om 6:00 uur in de ochtend kwam de verpleegster mij vragen om mij voor 7;30 klaar te maken dat betekende douchen ,sieraden af ,paracetamol innemen en natuurlijk niet te vergeten het charmante operatie pak incl broekje.Iets over 7:00 en kwam manlief binnen de schat hij wilde ook voor de operatie er voor mij zijn.
Dit moest mee de operatiekamer in zodat de artsen alle voorbeelden ook bij de hand hadden.
Net na half acht werd ik weggebracht naar de voorbereidingskamer en moest manlief afscheid nemen tot nog toe voelde ik me vrij kalm.
In de voorbereidingskamer werd ik door de anesthesist opgevangen die ook nog een aantal vragen wilde stellen en toen moest ik even wachten ,nou ja even voor mijn gevoel was het heel lang, Zo rond kijkend op deze kamer waar meerdere patienten liggen kreeg ik het toch even te kwaad pfffff..... maar gelukkig kwam mijn team mij ophalen en ging het gebeuren.
Het team stelt zich voor, infuus ging erin ,mijn hoofd werd ingetaped ,ik moest nog even vertellen wie ik was en waarvoor ik kwam en toen mocht ik gaan slapen....................de operatie heeft zo'n 5 uur geduurd.
Na de operatie:
Toen ik bijkwam was het eerste wat ik vroeg of de operatie gelukt was nou dat was het en toen mij werd verteld dat er geen staaldraad maar elastiek in zat was ik helemaal blij,ik vroeg of ze mijn man al hadden gebeld maar moest blijven omdat mijn pijn(cijfer een 9 )niet omlaag wilde na het maximale aan pijnbestrijding gehad te hebben mocht ik naar mijn kamer waar man en dochterlief al op mij zaten te wachten.
Van de uren daarna weet ik heel weinig ik heb ijswater gedronken heerlijk dochterlief heeft mijn haar nog even gevlochten, ik kreeg continu pijnstilling had de drain nog in mijn neus zitten want ik heb echt heel veel bloed in mijn maag gekregen, manlief heeft steeds het bloed uit mijn mond uitgezogen met een slangetje en ik moest nog even foto's maken als dat lukte want doordat het goede vrijdag en pasen zou zijn zou ik ander zowiezo tot dinsdag moeten blijven nou dat lukte hoor al koste dat veel energie
Ik heb niets gegeten in de avond echt geen trek wel heel veel gedronken 
Dit zijn foto's een aantal uur na de operatie ,nog niet zo opgezwollen maar hier zie je wel hoe mooi de kaaklijn al is.



De dagen erna daar ga ik een nieuwe blog over maken maar ga nu eerst weer even rusten.
Het zou leuk zijn als je een reactie op deze blog achterlaat, tot snel weer!

6 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een verhaal. Ik vind het zo dapper van je om dit alles te doorstaan. Fijn dat de operatie goed is gegaan. Ik hoop dat je snel hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sandra, zoals jij ook heel goed weet heb je soms geen keus meer om iets anders te beslissen. De andere kant was leven met steeds meer pijn waarbij ik soms zoveel pijn had dat het leven voor mij zo echt niet leuk meer was x

      Verwijderen
  2. Fijn dat de operatie goed is gegaan, hoop dat de pijn meegevallen is voor je. Van harte beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi , fijn dat alles goed is gegaan. Ik zal mijn kaakoperatie in mei krijgen. Ook door d'r Rozenberg. Volgens vele 1 van de beste kaakchirurgen. Ben wel zenuwachtig voor de operatie. Maar ook blij dat het bijna zo ver is. Twee jaar geleden ook al een kaakverbreding gehad. Nu dus boven en onder kaak. Groetjes marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, dr Rozenberg is echt een hele fijn goede arts hij luistert ook echt naar je.
    Wens je heel veel succes met jou operatie en al je wat wilt weten vraag dan maar hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen